برداشت کلی

محدودیت سازی، نظارتهای خارج از عرف تعبیه شیوه های مداخله جویانه و مغایر امنیت ملی و تحمیل روشهای غیرعادلانه در برجام القاء صریحی از بی اعتمادی کامل نسبت به ملت و دولت جمهوری اسلامی و ترجمه ای روشن از کینه ورزی ها و دشمنی های دیرینه نظام استکباری نسبت به جمهوری اسلامی است. شیوه لغو تحریم های شورای امنیت و تعبیه روش های برگشت تحریم ها،پیش بینی روش های غیرمرسوم در مبادلات تجاری نسبت به کالاهای خاص در شورای امنیت، در برجام و در کمیسیون مشترک که سالها جمهوری اسلامی ایران را با آن درگیر خواهد نمود نمونه دیگری از اظهار بغض نظام استکباری است.
اصرار دولت امریکا برای مذاکره و رسیدن به یک توافق نه به این خاطر بود که از امکان انحراف موضوع هسته ای ایران به سمت مقاصد نظامی نگران بوده است، آنان به خوبی می دانند که چنین امری صحت ندارد. ده سازمان اطلاعاتی امریکا رسما و در یک بیانیه اعلام کردند دلایلی بر انحراف به سمت مقاصد غیر صلح آمیز پیدا نکرده اند. بلکه موضوع هسته ای بهانه ای بود تا امریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران به اقدامات گوناگون سیاسی- تبلیغاتی و اقتصادی و حتی تهدید نظامی مبادرت کنند. مشکل آنان مردم انقلابی، مومن و از جان گذشته، ظلم ستیز، اهل اندیشه و کرامت ایران هستند که با انقلاب اسلامی خود، اندیشه، عملکرد و نظامات شیطانی و استکباری آنان را در معرض تهدید و انقراض قرار داده است. مبارزه ایران و امریکا، مبارزه اراده ها است . آنان می خواهند بگویند ما بر اراده خود را دولت و ملت ایران تحمیل و آنانرا تحقیر می کنیم. در برجام آثار عصبانیت و کینه ورزی آنان به خوبی دیده می شود. مثلا آورده اند:
باید همه تاسیسات، کانالهای گازرسانی، وسائل اندازه گیری مازاد بر 5060 سانتریفیوژ جمع آوری و انبار شود. باید قلب رآکتور اراک خارج و کانالهای آن با بتن پر شود تا نتیجه کار چندین ساله علمی تحقیقاتی و عملیِ سخت و پرمشقت دانشمندان، مهندسان و فنآوران و کارگران ایرانی منهدم شود. آژانس حتی نسبت به معادن اورانیوم حداقل 25 سال نظارت داشته باشد. اینها همه به زعم آنان برای تحقیر یک ملت بزرگ و انقلابی است که قصد دارد پایه های نظام صهیونیسم جهانی و نظامات بین المللی حاکم بر جهان را ویران کند و راه را برای پیروزی ملتها و استقرار پرچم توحید و عدالت در جهان هموار نماید و در هم بشکند. امام فرمودند: ما می گوئیم تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم لااله الا الله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز در بیاوریم.
فرمودند ما در صدد خشکانیدن ریشه های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته ایم به لطف و عنایت خداوند بزرگ نظامهایی که بر این سه پایه استوار گردیده اند نابود کنیم و ...
راه پیروزی بر شیطان بزرگ و متحدان او اتکاء به خداوند بزرگ و اعتماد به شایستگی های ملت مومن و انقلابی و ایجاد فرصت برای حضور آنان در همه صحنه ها و پاینبدی به آرمانهای امام بزرگوار و رهبری معظم انقلاب اسلامی، به ارزشها و مبانی انقلاب اسلامی و مجاهدت بر محور توحید و عدالت و حفظ عزت و کرامت انسانی است و همه اینهابه لطف خداوندزمینه سازحضور حجت خدا حضرت ولی عصر ع و امامت و وراثت مستضعفان عالم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.